Skip to main content

Ada sebab aku berdiam diri

Berdiam diri tidak bermaksud aku takut ...aku berdiam mempunyai sebab.Banyak perlu di pikirkan banyak perlu di jaga hati...jika ikut hati badan binasa..tapi if aku ikut hati aku pastikan dia satu org ja binasa...tapi sampai bila mau sabar kan..aku hanya manusia biasa..bukan nabi atau malaikat.

Belum bertemu buku dengan ruas...taring ku belum nampak kerana aku mengambil keputusan untuk berdiam diri.Org yg mengenali aku tahu siapa aku if aku berubah wajah, tapi aku sekarang cuba menjadi org yg sabar dan tawakal kepada Allah.Semoga kesabaran ini ada bersama aku sampai bila2.

Kehidupan kami sekeluarga tida kena mengena dengan si pendengki malah tidak pernah pun kami meminta -minta...jauh sekali..bagaimana susah tidak pernah mengadu dengan si pendengki.Bah suda nama pendengki kan..jeles akan kehidupan org lain yg lebih sempuran itu la manusia.Didepan baik di belakang umpama syaitan bertopeng manusia.Aku hanya bersabar.

Comments

HoneyBUZZin said…
Hi sis...minta maaf sebab honey terbaca nukilan sis nih...honey pun pernah alami situasi begitu..malah sangat teruk.
You may read at my old entry titled KHIANAT.

http://honeybuzzin.blogspot.com/2008/12/khianat.html

Biarkan sahaja mereka yang dengki kepada kita....asal mereka tidak mencederakan kita...biar saja.
Satu hari derang malu juga tu.
Sabar ja k.
Take care
Ratnariz said…
hi sis...thanks for endless support from you..need that strength..lov you...
Shana said…
sabar gung ..Allah menyayangi umatnya yang sabar..biarlah pendengki itu dibalas oleh Allah nanti..
rat apa yg terjadi...em mcm sedih plak aku baca ni...biasalah urang kan...em yg penting kau ada familly n sentiasa sayang kan kau...x patut kau bersusah hati ok...n jangan tanam sikap benci ok friend's....
zanas said…
kadang2 TUHAN turunkan org seperti ini untuk kebaikan kita. ini ada-lah peluang kita untuk bersyukur kerna kita tidak seperti mereka, berzikir untuk diberi perlindungan dan kesabaran. akhir sekali, kita boleh belajar dari kesilapan mereka.

Popular posts from this blog

Alfatihah...

I just came back from Kampung last nite.My beloved grandfather passed away on Friday ,7.25pm selepas mengerjakan sembayang.Perginya atuk tercinta alhamdulillah dengan aman seolah dia tau dia akan pergi kerana bila di lihat Jenazah Atuk sungguh tersusun tangan dan kaki sedia teratur.Hati sungguh sedih bila memikirkan balik kenangan bersama atuk . Im the oldest grandaughter and cucu among the family. Alhamdullilah aku sempat melihat Jenazah atuk yang terakhir walaupuna kami memandu lebih kurang 6 jam tuk sampai ke kampung.Terima kasih atas sokongan suami ku yang tercinta serta anak-anak ku. Aku berdoa moga roh Atuk di cucuri rahmat dan di tempatkan dengan org yang beriman.Alfatihah....

Earth Hour Should I JOin in??

Well...the whole world or universe can i say is participating in the Earth Hour campaign.Tidak ketinggalan also Sabah...a few of my friends participated in this campaign by switching off their light for 1 hour..so the question is did i participate? To tell you guys honestly i did not...not saying that i dont love mother nature ..and earth of coz i love them why not..but...since at my place i've already participate unconditionaly coz we've been black out for almost 5 hours before the earth hour even started...and today i've received another notice from sxxb stated that on wednesday its gonna be a major black out from 9am to 5pm in our area. Wow...how many hour is that? and how much energy that we save for earth..?? count on it..so i dont feel bad by not participating in this campaign but i have no choice ...hehehhe...but like wise different people different perception.

La Boudior Fashion Show By Ambar

Yeesss..As i promised you people...I wanna share my activities with you all...I've been attending a fashion show hosted by Ambar/Asutra at Magellan last thursday.Its full of glamorous ladies..socialite from Kota Kinabalu and Kuala Lumpur..(aaah aku bukan socialite ah.heheh)so here is the picture of the model...but most of the picture is me and my lovely friendssss....love them ...(semua bini org ya..heheh)..its fun n i had a wonderful time.... We plak yg lebih2 begaya ni...heheh...bah bila lagik...all of us are mother and wife...busy with activities..ada yg loyer...ada yg pengarah..ada lecturer...but we manage to get together..hehe...