Skip to main content

Refleksi diri.

Assalamualaikum 2018. Where shall I start?? 2018 sudah last update this blog is 2016. A lot been happening in my life and Alhamdulillah all is good. Alhamdulillah juga sebab rezeki yang Allah bagi. A big step for me dalam tempoh 2 tahun ni. Ada orang stay in my life ada juga manusia yang ku buang 100% dari kehidupan ku. Betul la quote mengatakan ada orang yg datang dalam hidup kita untuk memberi pengajaran dan juga di takdirkan untuk singgah sebentar. Namun ku bersyukur kepada Allah setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya. Mula-mula agak sakit dan pahit bila reality hidup dalam hubungan persahabatan itu tidak berjalan seperti yang di impikan. Keikhlasan bersahabat itu tidak dihargai dan pengorbanan kita tidak di nilai. Susah senang kita menjaga silatulrahim tidak memberi aku kebahagian. Mungkin juga dia terlampau baik untuk ku jadikan sahabat dunia akhirat. Mungkin juga aku tidak layak untuk menjadi jirannya di syurga nanti.(insyallah) Aku redha dan pasrah atas semua ketentuan dan aturan Allah. Memang hikmahnya tidak ku lihat pada mulanya, namun beransur terang semenjak 2 tahun kebelakangan ini. Ku renung ,refleksi diri mencari dimana kekurangan ku sebagai sahabat.Selama 2 tahun aku memikir akhirnya ku temu jawapan yang pasti, setiap apa yang kita lakukan tidak akan pernah cukup. Itulah namanya manusia. Akhirnya aku berhenti mengharap. Berhenti mengharap untuk di sayangi...berhenti mengharap supaya sahabat itu berubah. Sebaliknya aku yang harus berubah. Belajar untuk mencintai diri sendiri sebelum mencintai orang lain. Belajar untuk menerima bukan semua manusia menyukai diri kita..eventually redha yang baik itu akan datang sendiri jika kita ikhlaskan hati dan niat. Alhamdulillah aku akur dan lebih bahagia bila aku mula menerima aturan Allah.Rezeki sahabat mungkin belum ku temui namun aku tahu antara ramai ramai ada juga yang ikhlas menyanyangi ku.Tetap bersyukur kerana aku diberi rezeki dari sudut lain. Fokus untuk rezeki lain yang diberi Allah dari focus benda yang kita kurang. Mudahan insyallah 2018 lebih kepada memperbaiki rohani.
Eojin Eomeoni Ratna Halim

Comments

Popular posts from this blog

La Boudior Fashion Show By Ambar

Yeesss..As i promised you people...I wanna share my activities with you all...I've been attending a fashion show hosted by Ambar/Asutra at Magellan last thursday.Its full of glamorous ladies..socialite from Kota Kinabalu and Kuala Lumpur..(aaah aku bukan socialite ah.heheh)so here is the picture of the model...but most of the picture is me and my lovely friendssss....love them ...(semua bini org ya..heheh)..its fun n i had a wonderful time.... We plak yg lebih2 begaya ni...heheh...bah bila lagik...all of us are mother and wife...busy with activities..ada yg loyer...ada yg pengarah..ada lecturer...but we manage to get together..hehe...

Parents Teaching DAy

My student Last friday I went to Rania school to take part on the school activities. Well im doing this because of Rania...she was so happy..and to my surprise im the only parents who participated in her class.....so i decide to make simple Princess Castle for her Class...

Weekend Mojo...

Well..well.its been a while...i didnt do any LO for my scrapping....been busy with BIG Things..and im sure once this thing is out..YOU GUYS gonna be very Happy especially for those who are crazy about scrapbooking..heheh watch out my update girls...its a surprise for SAbahan especially kk scrapbookers..hehhee...by the way this my LO out about RAnia ..did it during the weekend and I only took 30 minutes to do this..well i guess my mojo was on the high pitch .....kekkkee..